สรุปเส้นทางความดัง “ลูกชิ้นยืนกินฟีเวอร์” ในโพสต์เดียว

October 06, 2021

สรุปเส้นทางความดัง “ลูกชิ้นยืนกินฟีเวอร์” ในโพสต์เดียว

ลิซ่า Blackpinkให้สัมภาษณ์ผ่านรายการโทรทัศน์ Woody Show ว่า อยากกลับประเทศไทย ไปบ้านเกิดที่บุรีรัมย์ ไหว้คุณตา และกินลูกชิ้นยืนกิน สูตรน้ำจิ้มสูตรเด็ดที่มีน้ำพริกเผา ที่สถานีรถไฟบุรีรัมย์

One post summary of the “stand-to-eat meatball” feverBLACKPINK’s Lisa said in her interview with Woody Show that she wants to return to her hometown in Buriram, Thailand, to visit her grandfather and have the stand-to-eat meatball covered with delicious Thai chili paste sauce, at the Buriram train station.

จากนั้นเหล่า Woody, Blogger และประชาชนทั่วไปก็แห่ไปทดลองชิม “ลูกชิ้นยืนกิน” ตามรอย Idol เกาหลีชื่อดัง กระแสโซเซียลมีเดียต่างพากันโพสต์อย่างสนุกสนาน เอาว่าใครไม่ลอง “คุณเอาท์” 555+ 

After the interview, Woody, bloggers, and people rushed to have a taste of Lisa's favorite meatball. Hundreds of social media posts flooded the internet calling those who haven’t tried it “the outsider”. Lol

ยังแรงต่อที่กระแสขายออนไลน์ที่ใครอยากกิน Add Line จิ้มออเดอร์ปุ๊บสั่งได้เลยแถมหากใครอยู่ กทม.ร้านป้านกยังสั่งผ่าน Line man ได้อีกด้วย เรียกว่ากระแสพุ่งฉุดไม่อยู่เลยจ้า 

The fever has brought the meatball online where those who want to eat can just add the shop via LINE and place the order right away. The Bangkokian can also enjoy a perk of having the famous Pa Nok’s meatball delivered to you via LINEMAN. The trend is basically unstoppable.

และปังไม่หยุด! ลูกชิ้นยืนกิน ผลิตแทบไม่ทัน

Nothing can hold it back! The stand-to-eat meatball manufacturers are struggling to meet demand.

สำนักงานท่องเที่ยวและกีฬาจังหวัดบุรีรัมย์สนับสนุนเทศกาลลูกชิ้นยืนกินบุรีรัมย์ 2021 New Normal ในช่วงวันที่ 17-23 ก.ย ซึ่งได้รับกระแสตอบรับอย่างดีมากเรียกว่าผลิตกันแทบไม่ทันเลยทีเดียว 

หลังจากจบงานกระแสก็ยังแรงต่อเนื่อง ต่างพากันสั่งออนไลน์และแม่ค้าหลายร้านเริ่มออกมาขายแฟรนไชส์ลูกชิ้นยืนกินกันแล้ว โอ้โหแบบนี้เรื่องว่ากระแสโซเซียลพารวยกันเลยทีเดียว 

หากมองในมุมการตลาด #KOL ยังคงมีความสำคัญในการสร้างการรับรู้ให้กับผู้บริโภคทดลองใช้ ทดลองบริการอยู่เสมอ แต่ความยั่งยืนยังคงต้องฝากให้ผู้ประกอบการพัฒนาคุณภาพสินค้าของท่านเพื่อให้ผู้บริโภคเกิดการซื้อซ้ำและบอกต่อ 

ใครชิมลูกชิ้นยืนกินแล้วถ่ายภาพมาอวดในคอมเมนต์หน่อยค่า ^^#KOL คืออะไรคลิกอ่านเพิ่มเติมได้ที่: https://www.wismarketing.co.th/blog/key-opinion-leader.htm

Reference: รายการ WOODY SHOW 

Buriram Provincial Office of Tourism and Sports organized the 2021 New Normal Meatball Stand Festival during 17-23 September. The festival has received an overwhelming interest that the meatball can barely be produced to meet the demand. After the festival, the meatball mania still continues with thousands of online orders and the street vendors starting to sell a franchise of this delicious meatball.

The social media trend has definitely given them some fortune. From the marketing point of view, #KOL still plays a very important role in creating a brand’s awareness for consumers to have a try of a product. However, the sustainability of the business is still the responsibility of the owner who should maintain and improve their product’s quality for the customers to re-purchase and tell their friends. Those who have tried the famous meatball, please share the picture with me in the comment section.

Read more on what is #KOL at:
https://www.wismarketing.co.th/blog/key-opinion-leader.htm

บทความอื่นๆที่น่าสนใจ

เคียงข้างคุณในทุกธุรกิจพร้อมเติบโตไปด้วยกัน WE GROW TOGETHER.
By your side in every business, ready to grow together. WE GROW TOGETHER.